در پی ثبت پویشی از سوی جمعی از طلاب خواهر برای برگزاری غیرحضوری امتحانات پایانترم، مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران اعلام کرد که آزمونها مطابق برنامه فعلی بهصورت حضوری برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، همزمان با تداوم شرایط خاص ناشی از جنگ و محدودیتهای ایجادشده برای حضور فیزیکی برخی طلاب، جمعی از طلاب خواهر سطح دو حوزههای علمیه با ثبت پویشی در سامانه فارسمن، خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات پایانترم شدند.
امضاکنندگان این پویش با تأکید بر ضرورت حفظ امنیت و سلامت طلاب، پیشنهاد کردهاند آزمونها از طریق سامانه مدرس و با طراحی، تصحیح و ارزیابی اساتید هر درس برگزار شود تا روند آموزشی در شرایط بحرانی با کمترین اختلال ادامه یابد.
با توجه به پیگیریهای صورتگرفته، روابط عمومی و امور بینالملل مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران ضمن تشریح روند تصمیمگیریهای اخیر و شرایط کشور، توضیحاتی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایانترم، تغییر زمانبندیها و تمهیدات در نظر گرفتهشده برای حفظ امنیت و حمایت آموزشی از طلاب ارائه کرد.
در پاسخ مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران آمده است که نظر به شرایط موجود کشور، کلاسهای مدارس حوزه علمیه خواهران، در اسفندماه تعطیل و از فروردین ماه به صورت مجازی برگزار شد و با توجه به لزوم حفظ سنگر علم و تربیت و حضور میدانی خواهران طلاب در ساحتهای مختلف، بازه امتحانات به بعد از دهه اول محرم الحرام انتقال یافت؛ اکنون نیز با توجه به شرایط وضعیت امنیتی کشور که مرهون جان فدایی هزاران شهید است، امتحانات پایانی حوزه های علمیه خواهران مانند برخی نهادهای علمی دیگر چون آموزش پرورش به صورت حضوری برگزار میشود.
مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران اعلام کرده است که این تصمیم بر اساس شرایط موجود اخذ شده و طبیعتاً در صورت تغییر شرایط، مستلزم تغییر خواهد بود و به طلاب عزیز در سراسر کشور این اطمینان را میدهیم در صورتی که کمترین احتمال در خصوص مخاطره امنیت عزیزانمان داده شود تصمیم مقتضی شرایط، اتخاذ و ابلاغ خواهد شد.
مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران در پاسخ خود آورده است که قطع و یقین داریم طلاب مجاهد خواهر همانگونه که تا کنون در تمامی عرصهها مؤثر بودهاند، جبهه و سنگر علم را نیز با کیفیت هر چه بهتر و با تمام قوا حفظ خواهند کرد، با لحاظ شرایطی که در چند ماه اخیر به ملت شریف ایران و به تبع به طلاب عزیز ما تحمیل شد، تسهیلاتی از جمله مساعدت در خصوص حذف ترم بدون محاسبه در سنوات، فراهم آوردن امکان حضور در امتحانات شهریورماه و پذیرش مهمان امتحانی در مدارس کل کشور، به تمامی استانها ابلاغ شده است.
انتهای پیام/
نظر شما