نشست «نقش تمدنساز زن در الهیات مقاومت از منظر امام شهید خامنه ای رحمةالله» در موکب مدارس علمیه خواهران شاهرود برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/سمنان، نشست علمی با عنوان «نقش تمدنساز زن در الهیات مقاومت از منظر امام شهید خامنهای رحمةالله» در موکب مدارس علمیه خواهران شاهرود و توسط خانم نرجس طاشیان استاد حوزه برگزار و ارائه شد.
خانم طاشیان در این سخنرانی با اشاره به سوره «حم» و جایگاه زن در سیر خلقت، تمدن الهی را در تقابل با تمدن مادی و طاغوتی دانست و گفت: تمدن الهی، تمدن انبیاست که در آن زن نه به عنوان یک عنصر مصرفی یا ابزار کار، بلکه به عنوان محور تربیت و خانواده نقشی بنیادین دارد.
وی با تبیین مفهوم «الگوی سوم زن» که محصول انقلاب اسلامی است، افزود: زن انقلابی نه الگوی شرق منفعل را دارد و نه الگوی غرب مصرفی را؛ او هم در خانه نقش مادری و همسری را با عاطفه و احساس انجام میدهد و هم در جامعه حضور مؤثر دارد، بدون آنکه از حریمها و چارچوبهای الهی عبور کند.
استاد حوزه با استناد به بیانیهی گام دوم انقلاب، ارکان تمدنسازی را سیاست، فرهنگ، اقتصاد و علم برشمرد و خاطرنشان کرد که تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند مطالبهگری آگاهانه زنان در عرصههای مختلف است. وی همچنین بر لزوم مقاومت در برابر هوای نفس به عنوان مهمترین دشمن درونی و تقویت معنویت و توسل به اهل بیت علیهم السلام به ویژه دعاهای حضرت زهرا سلام الله علیها تأکید کرد.
خانم طاشیان در پایان با اشاره به تربیت نسل مقاوم در خانواده، از بانوان خواست تا با الگوسازی صحیح، رسالت تمدنی خود را در قبال رهبری و نظام اسلامی ایفا کنند و یادآور شد: اگر زنان نقش خود را به درستی انجام ندهند، آسیبهای اجتماعی نسل را تهدید میکند؛ اما با اتکا به الهیات مقاومت و سیره فاطمی میتوان این چالشها را پشت سر گذاشت.
این نشست علمی از برنامههای موکب مدارس علمیه خواهران شاهرود با استقبال پرشور بانوان برگزار شد.
انتهای پیام/
نظر شما