همزمان با آغاز ایام سوگواری ماه محرم، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان بیجار با محوریت مباحث اخلاقی و تهذیب نفس برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/کردستان، همزمان با آغاز ایام سوگواری ماه محرم، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان بیجار با سخنرانی خانم فاطمه زارع استاد حوزه و محوریت مباحث اخلاقی و تهذیب نفس برگزار شد.
خانم فاطمه زارع، سخنران این مراسم، در ابتدای سخنان خود ضمن دعوت همگان به شکرگزاری برای درک ماه محرم و حضور در محفل اهل بیت (ع)، اظهار داشت: باید قدردان فرصتهای ماه محرم باشیم و سجده شکر بهجا آوریم که خداوند توفیق درک این ماه و دعوت به مجلس اباعبدالله (ع) و بابالحوائج حضرت عباس (ع) را به ما عنایت فرموده است.
ایشان در ادامه مباحث خود به موضوع «جهاد با نفس» پرداخت و با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) مبنی بر اینکه «نِظامُ الدّینِ مُخالَفَةُ الهَوی» (نظام و سامان دین در مخالفت با هوای نفس است)، افزود: همانطور که نخ تسبیح دانهها را منظم کنار هم میچیند، مخالفت با هوای نفس نیز رشته اتصال و نظمدهنده به اعمال انسان است. در واقع، شرط قبولی تمام اعمال ما در گرو مبارزه با هوای نفس است.
خانم زارع مبارزه با هوای نفس را کلید خوشبختی و سعادت تمام انسانها در پهنه گیتی دانست و تأکید کرد: خداوند متعال برنامههای مدونی برای مدیریت تمایلات و توانمندسازی انسانها قرار داده است. وی همچنین با اشاره به توصیههای رهبر معظم انقلاب در زمینه تهذیب نفس، بر لزوم پیگیری این مسیر در زندگی فردی و اجتماعی تأکید ورزید.
انتهای پیام/
نظر شما