برگزاری کارگاه مهارت‌های ارتباطی با نوجوانان در بیجار

برگزاری کارگاه‌های تخصصی با محوریت «ارتقای مهارت‌های ارتباطی» گام مهمی در جهت آماده‌سازی مبلغان برای پاسخگویی به نیازهای فکری و روانی نوجوانان در حوزه علمیه بیجار برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ کردستان، کارگاه آموزشی نیم‌روزه با موضوع «مهارت‌های ارتباط مؤثر با نوجوانان» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای اسماعیل کریمی‌نیا، کارشناس آموزش کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی قم، در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (سلام‌الله علیها) شهرستان بیجار برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌نیا در این کارگاه آموزشی به تبیین ابعاد مختلف روان‌شناختی و تربیتی در برخورد با نسل جوان پرداخت و بر ضرورت شناخت دقیق مرحله نوجوانی و فرآیند شکل‌گیری هویت و استقلال در این سن، بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام کریمی‌نیا با ارائه راهکارهای عملی برای مبلغان و مربیان، بر principle «تدریج در تربیت دینی» تأکید کرد و از آسیب‌زا بودن رفتارهایی نظیر تحقیر، سرزنش و جدال با نوجوانان هشدار داد.

وی افزود: مبلغان باید با بهره‌گیری از حکمت، موعظه نیکو و روش «جدال احسن»، مسیر اعتمادسازی با نوجوان را طی کنند.

از دیگر محورهای مهم این کارگاه، توانمندسازی مبلغان در زمینه «شنیدن فعال»، «احترام به دیدگاه‌های نوجوان» و «شناخت زبان نسل جدید» بود.

وی با اشاره به لزوم الگو بودن مربی، بر اهمیت صداقت در گفتار و پرهیز از شعارزدگی تأکید کرد و یادآور شد که حفظ کرامت نوجوان، کلید اصلی در موفقیت تبلیغ دین است.

شایان ذکر است که در این نشست، تمامی مباحث مطرح شده با استناد به آیات قرآن کریم و ارائه نمونه‌های عینی از سیره انبیاء و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تدریس شد تا مبلغان بتوانند الگویی اصیل و در عین حال کاربردی برای مواجهه با چالش‌های دنیای امروز نوجوانان داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha