برگزاری مراسم دهه اول محرم در حوزه علمیه خواهران قروه

هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، مراسم معنوی دهه اول محرم با حضور طلاب، اساتید و کادر حوزه علمیه الزهرا(س) قروه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ کردستان، هم‌زمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، مراسم معنوی و پرفیض دهه اول محرم در حوزه علمیه خواهران الزهرا سلام‌الله‌علیها شهرستان قروه برگزار شد.

خانم کلوندی از اساتید حوزه، با اشاره به آیات الهی و روایات معتبر، به تبیین مقام اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخت و گفت: نهضت عاشورا تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه مدرسه‌ای بزرگ برای تربیت انسان مؤمن، آزاده و بصیر است. اهل‌بیت(ع) هر یک چراغی فروزان در مسیر هدایت‌اند و شناخت مقام آنان، مقدمه‌ای برای شناخت مسیر حق است.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زینب سلام‌الله‌علیها افزود: در روایتی از امام سجاد(ع) آمده است که حضرت زینب(س) دانشمندی است که معلم ندیده است. این تعبیر نشان‌دهنده عمق معرفت، بصیرت و مقام علمی ایشان است. هنگامی که امام حسین(ع) در لحظه وداع به خواهر بزرگوارشان فرمودند: مرا در نماز شب خود یاد کن، این سخن بیانگر عظمت روحی و معنوی حضرت زینب(س) است.

خانم کلوندی به مقام حضرت عباس علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) درباره حضرت عباس(ع) می‌فرمایند: «إنَّ للعبّاس عند الله منزلةً یغبطه بها جمیعُ الشهداء یوم القیامة» یعنی حضرت عباس(ع) نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بر آن مقام غبطه می‌خورند. این روایت نشان‌دهنده عظمت ایثار، وفاداری و روح بلند علمدار کربلاست.

وی در ادامه بیان کرد: بانوان طلبه باید با الگوگیری از حضرت زینب(س)، نقش خود را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی با قدرت و بصیرت ایفا کنند. امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیام‌آوری و روشنگری بانوان مؤمن و آگاه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha