کارشناس دینی:

معرفت و شناخت نسبت به حضرت زهرا(س) واجب است

شناسه خبر : 87842

1398/10/29

تعداد بازدید : 65

معرفت و شناخت نسبت به حضرت زهرا(س) واجب است
حجت الاسلام والمسلمین جعفرپور کارشناس دینی، معرفت و شناخت نسبت به صدیقه طاهره(سلام الله علیها) را مقدمه ای برای اجر رسالت و از واجبات برشمرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از یزد، حجت­الاسلام و المسلمین جعفرپور در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با تسلیت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)  در بیان لزوم معرفت  نسبت به حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) گفت: بر اساس آیه « قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى»،  از آنجا که معرفت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) مقدمه­ای برای اجر رسالت است لذا شناخت حضرت زهرا(سلام الله علیها) ازباب مقدمه واجب، واجب خواهدبود.

وی در تبیین  مقام حضرت زهرا(سلام الله علیها) تصریح کرد:  ایشان پس از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله) 75 روز زنده بودند، شاید سوال شود که چرا کسی که پاره تن پیامبر(صلی الله علیه وآله) بود، پس از رحلت ایشان هنوز زنده مانده است؛ راز آن در مصحف فاطمه(سلام الله علیها) بود چرا که طی این 75 روز 300 مرتبه جبرییل و ملائکه بر آن حضرت نازل شده و اخباری از آیندگان برای ایشان گفته شد وحضرت علی(علیه السلام) آنها را مکتوب نمودند و به همین دلیل است که حضرت زهرا(سلام الله علیها)  را محدثه می نامند.

حجت الاسلام جعفرپور  شناخت و معرفت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را در چهار مرتبه عنوان کرد وگفت:  شناخت شناسنامه ای حضرت که اعم از دانستن اسامی و القاب و کنیه های حضرت و علل نامگذاری آنها، شناخت صفات و ویژگیهای حضرت اعم از علم و عصمت ایشان،  شناخت سیره حضرت شامل رفتار و گفتار آن بزرگوار و  شناخت حق معرفت حضرت از جمله مراتب شناخت به شمار می رود.

کارشناس دینی در پاسخ به این شبهه که چرا در زمان هجوم دشمن به خانه حضرت، علی­رغم اینکه حضرت علی(علیه السلام) در خانه بودند چرا حضرت زهرا(سلام الله علیها) پشت در رفتندکه دچار صدمه شوند؟ بیان کرد: با توجه به آیه « النبی اولی بالمومنین من انفسهم..» و آیات ولایت و مباهله، حضرت زهرا(سلام الله علیها) جان خود را فدای ولایت کردند و در واقع به دستور خداوند و طبق وظیفه خود به عنوان یک الگو برای ما مسلمانان عمل کرده اند، لذا نمی توان حضرت امیر(علیه  السلام) را مواخذه نمود که چرا خودشان پشت در حاضر نشدند.