مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

نقش مهم توسعه سطح ۳ و ۴ در ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران

شناسه خبر : 81360

1398/06/28

تعداد بازدید : 196

نقش مهم توسعه سطح ۳ و ۴ در ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بر اهمیت توسعه سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد و گفت: برای ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران باید نسبت به توسعه سطوح سه و چهار اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم.

به گزارش خبرگزاری کوثر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در اختتامیه دومین اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: هدف ما از این نشست انسجام‌بخشی و امید آفرینی در مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: هر حرکت رو به رشد در حوزه‌های علمیه خواهران با همراهی تمام این مجموعه امکان‌پذیر خواهد بود و همه ما باید در تصمیم‌گیری‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی ابراز کرد: انسجام در حوزه علمیه خواهران به این معناست که مرکز مدیریت با مدیران استانی گفت‌وگو و هماهنگی داشته باشد و مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز همین عملکرد را نسبت به مدیران، اساتید و هیئت‌امنای مدارس علمیه خواهران داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه یکی از نکات مهم راهبرد مدرسه محوری تمرکز بر حل مسائل درون مدرسه است ادامه داد: بارها گفتیم که مدرسه محوری به معنای تفویض همه امور به مدارس نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای توانمندی و جوشش فعالیت‌ها در مدرسه است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مدیران استانی در جلسات هیئت‌امنای مدارس علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حضور مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه هیئت‌امنا یک حضور استصوابی و برای جلوگیری از تخطي از قوانین مصوب خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: معاونت‌ها و بخش‌های مختلف برنامه‌های مورد حمایت خود را برای مدارس ارسال کرده و مدارس بخشی از این برنامه‌ها را بر اساس نیازهای محلی خود انتخاب و به معاونت‌های مربوطه حوزه علمیه خواهران ارسال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اهمیت مسئله دروس اقتضائی عنوان کرد: مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران تا جایی که می‌توانند تلاش خود را برای تنظیم دروس اقتضائی مبتنی بر نیازهای منطقه‌ای خود به کار گیرند.

وی با بیان اینکه مدیران استانی نسبت به منابع پایدار پیگیری جدی داشته باشند اظهار کرد: هدف منابع پایدار تقویت بنیه مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیست بلکه هدف ما از منابع پایدار تقویت بنیه مالی هیئت امنای مدارس است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مسئله به‌گزینی در پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: ما پایه تحول در حوزه را بر پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران و مسئله به‌گزینی بنا کردیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع به‌گزینی باید تهیه و آماده شود افزود: ۱۰ هزار نفر برای حضور در حوزه‌های علمیه خواهران نام‌‌نویسی کردند که آمار خوبی است، برای مدارسی که تعداد طلاب آن‌ها به حد کافی نرسیده است نیز با شرایطی که تعیین می‌شود یک امتحان ورودی دیگر در دی‌ماه برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بر اهمیت توسعه سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد و گفت: برای ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران باید نسبت به توسعه سطوح سه و چهار اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه در جلسه بعدی مدیران استانی مسئله اسناد مثبت نیز مطرح شود ادامه داد: وقتی حدود ۷۵ درصد بودجه به سمت مدارس علمیه جاری می‌شود باید نسبت به اسناد مثبت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تأکید  بر پژوهش‌محور شدن آموزش در حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر بخش علمی حوزه‌های علمیه خواهران بر مبنای پژوهش نباشد، حوزه‌های علمیه خواهران صرفاً به یک نهاد فرهنگی تبلیغی تبدیل خواهد شد.