مدیر مدرسه الزهرا (س) تهران

آینده پژوهی دانشی برای استفاده از فرصتها و گذر از وضعیت موجود است

شناسه خبر : 74784

1397/12/25

تعداد بازدید : 66

آینده پژوهی دانشی برای استفاده از فرصتها و گذر از وضعیت موجود است
مدیر مدرسه الزهرا (س) تهران، آینده پژوهی را دانشی برای استفاده از فرصتها و برنامه ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب و گذر از وضعیت موجود عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از تهران، خانم صادقی مدیر مدرسه الزهرا تهران در افتتاحیه  همایش آینده پژوهی انقلاب اسلامی در حوزه زنان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت  امام هادی (ع) با اشاره به موضوع همایش عنوان کرد: آینده پژوهی دانشی برای استفاده از فرصتها و برنامه ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب و گذر از وضعیت موجود است.

مدیر مدرسه الزهرا تهران به ابعاد تاثیر گذار حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین بعد، تدوین و اشاعه به مبانی انقلاب اسلامی و دومین بعد، خواستگاه رهبری انقلاب اسلامی است که از حوزه های علمیه برمی خیزد .

وی افزود: سومین بعد تاثیر گذار حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی سازماندهی و بسیج مردمی است، که تاثیر گذاری حوزه های  علمیه در انقلاب اسلامی و در بحث تهدید ها و حملاتی که بعد از انقلاب اسلامی افتاد، نقش حوزه های علمیه در دفاع مقدس را میتوان جدی دید.

صادقی چهارمین بعد تاثیر گذار حوزه در انقلاب اسلامی را استمرار انقلاب دانست و تصریح کرد: با توجه به صحبت های حضرت آقا که «انقلاب یک انقلاب زنده، پویا، ساری و جاری است و باید ادامه پیدا کند»، طلبه ها می توانند نقش پویایی و جاری بودن انقلاب را به خوبی در حوزه های علمیه ایفا کنند .

وی همچنین به تاثیر انقلاب در تحول حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: آزادی عمل، توسعه و تعمیق حوزه های علمیه که در مهندسی اجتماعی به خوبی می توانند نقش ایفا کنند؛ اصلاح و شکوفایی حوزه های علمیه، مرجعیت علمی به جای مهجوریت، که بر اساس رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه است و ششمین تاثیر، اثبات درستی و کارآمدی حوزه های علمیه که پاسدار ارزشها ی دینی و انقلابی هستند و این پاسداری باید در جامعه نهادینه شود . 

استاد حوزه در ادامه به کاستیها اشاره کردو افزود: فقدان الگوی کلان مطلوب تعامل حوزه های علمیه با نهاد ها، دستگاه ها و ارگان های جمهوری اسلامی است که حوزه های علمیه با همفکری و هم اندیشی و ایجاد راهکار این الگو را تدوین کنند؛ و دومین کاستی پاسخگویی به نیازهای بنیادی و عینی است .

مدیر مدرسه الزهرا تهران با اشاره به سخن حضرت آقا که فرمودند «گفتمان اسلام، زن حقیقی است؛ این گفتمان را بایستی به صورت تهاجمی مطرح کنید و مطلقاَ در موضع دفاعی قرار نگیرید» یادآور شد: ان شاء الله ترویج کننده گفتمان زن حقیقی در ایران و جهان باشیم .