معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران تشریح کرد؛

دستاوردهای آموزشی مدارس علميه خواهران مازندران از بدو تاسیس تا کنون

شناسه خبر : 72470

1397/11/17

تعداد بازدید : 53

دستاوردهای آموزشی مدارس علميه خواهران مازندران از بدو تاسیس تا کنون
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، دستاوردها و فعالیتهای آموزشی مدارس علمیه خواهران مازندران را تشریح کرد.

 به گزارش خبرگزاري كوثر از مازندران، خانم هدایتی طی گفتگوئی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مازندران با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های آموزشی مدارس علمیه خواهران مازندران بیان کرد: این مدیریت با توجه سطح جغرافیایی مازندران، فعالیتهای گسترده ای را در امور آموزشی انجام داده تا زمینه فراگیری تحصیلات حوزوی برای تمامی بانوان فراهم شود که نتیجه این تلاش ها، تاسیس17 مدرسه سطح دو،  3مرکز تخصص سطح سه، یک آموزش عالی سطح سه و یک مرکز آموزش عالی تخصصی در سطح چهار است.
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به سه هزار طلبه در سطح استان در مقاطع مختلف در حال تحصیل  و  بیش از 1900 طلبه فارغ التحصیل در مقاطع مختلف، در حال انجام امور مختلف فرهنگی، پژوهشی و یا آموزشی هستند که البته طلاب غیر حضوری و نیمه حضوری و طلاب استان که در حال تحصیل در جامعه الزهرا قم هستند نیز به آمار اضافه خواهند شد؛ لذا بیش از 5 هزار طلبه خواهر در سطح استان داریم.
وی تصریح کرد: جهت به گزینی و جذب اساتید مورد نیاز در مقطح سطح دو، از میان طلاب مشغول به تحصیل در سطح سه، پس از شناسایی توانمندی آنها در دروس مورد نیاز، اقدام به ارزشیابی و جذب از طریق اساتید ارزیاب توانمند کرده و برنامه های از قبیل جشنواره علمی اساتید و دوره های ضمن خدمت مختص دروس و مهارت تدریسی برای این اساتید در سطح استان اجرا کردیم.
 معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران مازندران در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد اساتید استان در مقطع سطح دو از بانوان بوده و در مقطع سطح سه نیز 10 درصد اساتید از بانوان هستند که با شروع مقطع سطح چهار در مدیریت مازندران، انشاالله این آمار در سال های آینده افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به  فعالیت هایی که در حال حاضر در سطح استان در حال بر نامه ریزی و اجرایی است، اعلام کرد: راه اندازی گروه علمی در مقطع سطح دو  از جمله برنامه ها ما است و مدارسی که شاخص های اولیه جهت تشکیل این گروه را داشته باشند؛ پس از تایید مدیریت استان و نهایی شدن آن در مرکز، چهار استاد را برای چهار رشته علمی معرفی کرده تا این افراد به ‌عنوان گروه علمی مدرسه مستقرشده و به فعالیت‌ بپردازند، البته در برخی از مدارس به دلیل کمبود نیروهای توانمند، هنوز گروه‌های علمی تشکیل نشده و مسئله ارتقای استادان یکی از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.
هدایتی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه خواهران سالهای رشد و تعالی خود را می گذراند، برنامه های بسیار خوب و قابل تحسینی در حال انجام بوده و دروس سطح دو با تغییرات چشمگیری در حال اجرا است که زمینه های لازم را برای پرورش طلاب از حیث فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فراهم  کرده و نیاز به تلاش و پشتکار مدارس، اساتید و البته خود طلاب دارد تا با شناسایی طلاب نخبه و پرورش استعداد ایشان، بتوانیم نهایت استفاده را از این نیروی های انسانی بنمائیم.