مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان:

توجه به مدرسه محوری ضروری است

شناسه خبر : 68910

1397/09/13

تعداد بازدید : 18

توجه به مدرسه محوری ضروری است
مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان توجه به امر مدرسه محوری را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری كوثر از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده در نشست شورای علمی ـ پژوهشی مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان كه با حضور شورای پژوهش با هدف ارائه پیشنهادات و انتقادات جهت آسیب شناسی طرح مدرسه محوری در اين مديريت برگزار شد، بيان داشت: مدرسه محوری با توجه به اينكه هنوز شاید در دنیا تعریف دقیقی از آن ارائه نشده است، یک سابقه و پیشینه در کشورهای دیگر نیز داشته است.
وي با بيان اينكه ضرورت توجه به مسئله مدرسه محوري افزود: مسئله چگونگي انتقال اختيارات به مدارس از جمله مسائل و دغدغه هاي فكري ما بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه طرح مدرسه محوری را يك طرح خوب و جالب دانست و تصريح كرد: طرح اين موضوع از جانب حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور، مدير حوزه های علميه خواهران بسيار مسرت بخش است.
وي افزود: شورای علمی - پژوهشی مدیریت های استانی یکی از  بخش هایی است كه حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور موضوع مدرسه محوري را براي مشورت و دريافت نقطه نظرات آنها، مطرح كرده است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادی زاده با اشاره به لزوم توجه به طرح مدرسه محوری در چند بخش افزود: بخش اول که باید در مدرسه محوری مورد توجه قرار گیرد، قوانين هستند كه بايد مجموعه قوانین به گونه ای تنظیم شود که اختیارات را به مدرسه تفويض كنند البته این به معنای حذف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران يا مدیریت های استانی نیست.
وي افزود: دومين مسئله، مسئله مالي است یعنی به همان اندازه كه بودجه ها از مرکز و مدیریت ها کاهش می یابد به همان اندازه به سمت مدارس هدایت شود.
مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان سومین مسئله در مدرسه محوری را وضع قوانين توسط مدارس دانست و گفت: طرح مدرسه محوری به معنای تمركز همه نگاه ها به سمت كاهش بودجه ها نيست بلكه به معنای وضع قوانين هر مدرسه با توجه به اقتضاعات مدارس توسط قوه عاقله مدرسه است.
وي افزود: مدارس با وضع و تصويب مجموعه قوانین مدرسه و انتقال به مديريت استاني و اعمال اصلاحات و بازنگري توسط مديريت استاني و سپس انتقال به مركز حوزه هاي علميه خواهران و انجام برخي اصلاحات لازم براي اجرا به مدارس ارجاع داده مي شود.
استاد حوزه و دانشگاه با تاكيد بر اينكه سياستگذاری هميشه بر عهده شورای سياستگذاری مركز حوزه های علميه است و بر عهده مديريت های استانی و يا مدارس نمي باشد، بيان كرد: قانون گذاری در مرحله دوم بايد متناسب با سیاست گذاری های ابلاغی به مدارس ابلاغ شده و مدارس بايد با كمك مجموعه قوه عاقله متشكل از مدیر و کارشناسان خبره با توجه به اقتضاعات مدارس قوانين را ايجاد كنند.
وی در پايان گفت: طرح مدرسه محوری بايد از حمایت و نظارت قوی مرکز حوزه های علميه خواهران و مدیریت های استاني برخوردار شوند.