مدیرکل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد:

راه‌اندازی سامانه مدیریت آزمون و نسخه جدید سامانه آموزش

شناسه خبر : 63834

1397/06/21

تعداد بازدید : 61

راه‌اندازی سامانه مدیریت آزمون و نسخه جدید سامانه آموزش
مدیرکل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی دو سامانه مدیریت آزمون و نسخه جدید سامانه آموزش خبر داد.
آقای محسن شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری – اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی دو سامانه مدیریت آزمون و نسخه جدید سامانه آموزش خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به گستره و تعداد مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور یکی از چالش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزاری آزمون‌ها به صورت همزمان و متمرکز در مدارس بود به همین دلیل سامانه مدیریت آزمون با هدف مکانیزه کردن فرآیند برگزاری آزمون‌های مختلف از مرحله طراحی آزمون تا مرحله اجرا و تصحیح آزمون طراحی و تولید شد.
مدیرکل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اسکن پاسخنامه ها توسط مدارس و ارسال به مرکز، ارسال سایر اسناد آزمون نظیر گزارش حضور و غیاب و ... و شناسایی خودکار اسناد، امکان تعریف اطلاعات پایه نظیر کلید سوالات آزمون، بارم آزمون، ضریب منفی و ... و تصحیح خودکار پاسخنامه ها از جمله امکانات این سامانه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فاز نخست طراحی این سامانه به پایان رسیده و امکان ارسال پاسخنامه ها توسط مدارس و تصحیح پاسخنامه‌ها را فراهم نموده است ادامه داد: مدارس با استفاده از این سامانه می‌توانند پاسخنامه ها را اسکن و بارگذاری کنند و سامانه بصورت خودکار پاسخنامه‌ها را شناسایی و به داوطلب مربوطه انتساب می‌دهد؛ همچنین مدارس علاوه بر بارگذاری پاسخنامه‌ها، اسناد آزمون مانند گزارش ناظر، گزارش حضور و غیاب و ... را نیز بارگذاری کرده و سیستم به صورت خودکار نوع سند را شناسایی و ذخیره می‌کند.
آقای شاکر با اشاره به ویژگی‌ها و مزایایی این سامانه عنوان کرد: سیستم یکپارچه تحت وب، رابط کاربری ساده و آسان، افزایش دقت و صحت و کاهش هزینه های منابع انسان و حذف هزینه‌های پست و پرینت، کاهش زمان تصحیح و اعلام نتایج از جمله ویژگی‌ها و مزایایی سامانه مدیریت آزمون است.
وی تصریح کرد: سامانه مدیریت آزمون در ترم‌ خرداد و تابستان سال جاری توسط مرکز آموزش‌های مجازی مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون توسط این سامانه 526 آزمون برگزار و حدود ۱۴ هزار پاسخنامه تصحیح شده است.
مدیرکل ایجاد و گسترش سامانه‌های در ادامه به معرفی نسخه جدید سامانه آموزش پرداخت و گفت: سامانه آموزش مرکز از اولین سامانه‌های مکانیزه مرکز بود که بیش از 12 سال است که از تولید آن می‌گذرد و طی این مدت از جنبه های گوناگون ارتقا یافته است اما به علت نیاز به تغییرات اساسی در بخش محتوایی و قوانین در طی سالیان گذشته و همچنین نیاز به ارتقای جدی زیرساخت فنی سامانه، پروژه نسخه جدید سامانه آموزش مبتنی بر جدیدترین استانداردهای روز حوزه فناوری اطلاعات آغاز گردید.
وی افزود: این پروژه به همت مرکز فناوری اطلاعات و اهتمام جدی معاونت آموزش از سال تحصیلی جدید به صورت آزمایشی برای مدارس و طلاب سطح 4 مورد بهره برداری قرار گرفته است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان نیمسال اول تحصیلی، سامانه مهیای ورود تمامی طلاب و مدارس خواهد بود و به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
شاکر به ویژگی‌ها و مزایایی سامانه جدید آموزش اشاره کرد و گفت: افزایش چندبرابری کارایی و عملکرد سامانه در بخش‌های مختلف نظیر انتخاب واحد، ثبت نمره و ...، انطباق با آخرین قوانین و بخشنامه‌های آموزشی،کاهش طول فرآیندهای پرکاربرد سامانه، تسهیل در انجام فرایندهای موجود در سامانه برای کاربران، برخورداری از گرافیک ساده و مدرن، یکپارچه سازی واسط کاربری با سایر سامانه های مرکز، امکان یکپارچه سازی سیستم آموزش با سامانه اساتید و زیرساخت فنی مدرن و پویا برای توسعه سایر سامانه‌های اطلاعاتی از جمله نسخه جدید این سامانه است.