مدیر مدرسه کوثر ورامین:

حمایت‌های هیئت امنا در برنامه های فرهنگی کافی نیست

شناسه خبر : 63083

1397/05/28

تعداد بازدید : 217

حمایت‌های هیئت امنا در برنامه های فرهنگی کافی نیست
مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان حمایت‌های هیات امنا برای برنامه‌های فرهنگی مدارس علمیه را ناکافی دانست.
به گزارش ستاد خبری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران، طاهره شاکری ایده و طرح مدرسه محوری را مثبت خواند و اظهار داشت: موضوع مدرسه محوری نیازمند تعاریف جامعی در همه ابعاد برای مدیران مدارس است. 
وی اعمال سلیقه شخصی مدیران در برنامه‌ریزی برای مدارس را عامل آغاز یک آسیب فرهنگی برای طلاب دانست و افزود: سلیقگی عمل کرد می‌تواند اختلافات زیادی را در برنامه تربیتی مدارس ایجاد کند، مثلاً در انتقال طلبه‌ها از مرکزی به مرکز دیگر می‌تواند  باعث سردرگمی و به‌هم‌ریختگی برنامه‌های طلاب شود.
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین تأکید کرد: برای جلوگیری از ایجاد چنین آسیب‌هایی قبل از واگذاری هرگونه اختیار به مدیران باید تمام راهکارها و طرح‌ها علاجی شده تا بتوانیم از این آسیب بزرگ جلوگیری کنیم، زیرا چنین آسیبی در مسائل فرهنگی که مدتی است با اختیارات مدیران برنامه‌ریزی می‌شود تا حدودی دیده می‌شود.
وی ایجاد دوگانگی را در ورود طلاب به مدارس شهرهای بزرگ‌تر قابل‌توجه‌تر دانست و گفت: اختیارات مدیر در مسائل فرهنگی برنامه‌ریزی‌ها را به سمت فرهنگ غالب جامع هدایت می‌کند درحالی‌که ما شاهد اختلافات فرهنگی زیادی در کشور بوده و هستیم که می‌تواند طلبه را با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.
شاکری یکی دیگر از آسیب‌های واگذاری اختیارات به مدیران را تأمین منابع مالی موردنیاز مدرسه عنوان کرد و افزود: هیئت‌امنا در شهرهای کوچک نمی‌تواند تمام نیازهای مالی یک مدرسه را تأمین کنند مگر قبل از قطع حمایت مالی مرکز منابع پایداری برای مدرسه تعریف‌شده تا نیازهای مدرسه رفع شود.
وی در ادامه به جشن 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس و حلقه‌های معرفتی در بیان دستاوردهای انقلاب برای طلاب و آمادگی آن‌ها برای پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند اولین و مهم‌ترین اقدام در مدارس علمیه است.
 مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین خاطرنشان کرد: نیمی از جامعه یک کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و برای رسیدن جامعه به نقطه مطلوب و مبارزه با توطئه‌های دشمنان باید برای تربیت دینی بانوان و مادران برنامه‌ریزی داشته باشیم و مدارس علمیه خواهران باید آغازگر تربیت مادران جامعه باشند.
وی ادامه داد: گروه مبلغین مدرسه کوثر در مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی حضور فعال داشته و با برنامه‌های مدون به تبلیغ و هدایت جامعه به‌صورت گسترده‌ای مشغول هستند.