در سال جاری صورت می گیرد؛

راه اندازی سطح ۴ حوزه علمیه خواهران در چهارمحال و بختیاری

شناسه خبر : 61711

1397/04/04

تعداد بازدید : 52

راه اندازی سطح ۴ حوزه علمیه خواهران در چهارمحال و بختیاری
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین اولویتهای امور آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در سال جاری تأسیس و راه اندازی مقطع سطح ۴ حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای اداری کارکنان این مدیریت، اظهار کرد: ان شاءالله بتوانیم با عمل کردن به رهنمودهای علوی و نبوی راه رستگاری را در پیش بگیریم چراکه حرکت در مسیر اهل بیت تنها راه رستگاری است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با اشاره به حدیث مکارم الاخلاق از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: «من برانگیخته شدم برای اتمام مکارم اخلاق»، این روایت را بحث برانگیز و چالشی بین اهل سنت و شیعه بیان کرد و گفت: از نظر شیعه این روایت حصر در کل مأموریت پیامبر نیست بلکه در موضوع اخلاق اوج و نهایت آن مدنظر است.

وی با اشاره به معنای مکارم الاخلاق از منظر امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: امام صادق(ع)، گذشت، کمک به مردم در مال و یاد فراوان خداوند را از مصادیق مکارم اخلاق می دانند که باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی در ادامه با تشریح مهمترین اولویتهای مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان افزود: یکی از مهمترین اولویتهای امور آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران در سال جاری تأسیس و راه اندازی مقطع سطح 4 حوزه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی فراهم آوردن زمینه راه اندازی مرکز تحقیقات در مدیریت حوزه های علمیه خواهران را بسیار مساعد بیان کرد و گفت: ان شاءالله راه اندازی این مرکز در استان جزء اولویتها است که باید مقدمات آن از سوی معاونت آموزش مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و طلاب برتر و برگزاری جلسات فصلی با آنها را یکی دیگر از اولویتهای این مدیریت در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: به یقین شناسایی و ساماندهی طلاب برتر و استفاده از ظرفیت آنها نقش مهمی در رشد علمی مدارس علمیه خواهران خواهد داشت.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه گروه های علمی و پژوهشی مدارس علمیه باید به معنای واقعی کلمه فعال شوند، اظهار کرد: تشکیل مرتب و مستمر جلسات علمی در مدارس بسیار حائز اهمیت است که باید با جدیت هر چه بیشتر و با دغدغه مندی پیگیری شوند.

اخبار مرتبط