خانم شیخی نسب در گلستان بیان کرد:

در یک نظام هدفمند، هیچ کس نباید خود را برتر و اصلی بداند و درس اصلی، تربیت است.

شناسه خبر : 56126

1396/11/24

تعداد بازدید : 130

در یک نظام هدفمند، هیچ کس نباید خود را برتر و اصلی بداند و درس اصلی، تربیت است.
«خانم شیخی نسب» گفت: پرهیز از پراکنده خوانی و سوق دهی به سمت مطالعات موضوعی و هدفمند از اهداف و اقدامات معاونت پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، خانم شیخی نسب در جمع کادر و اساتید مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گفت: ما به یک نگاه سیستمی معتقدیم  و تمامی ارکان اجرایی حوزه اعم از مالی، فرهنگی، آموزش و پژوهشی باید وظایف خود را در این نگاه سیستمی و نظام مند تعریف کنند تا اثر گذار باشند.

وی با بیان این که غفلت از نگاه نظام وار و فکر سیستمی، خسران و زیان را در اعمال و اهداف به همراه دارد، تصریح کرد: اقدامات در معاونت پژوهش و تشکیل کانون و انجمن های مختلف در راستای جبران کاستی ها و آموزش مهارت های لازم برای نقش آفرینی موثر طلاب در جامعه می باشد.

همکار معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پرهیز از پراکنده خوانی و سوق دهی به سمت مطالعات موضوعی و هدفمند از دیگر اهداف و اقدامات معاونت پژوهش است.

شیخی نسب همدلی را عنصر مهم دیگری در روند پیشرفت یک مجموعه دانست و افزود: در یک نظام هدفمند، هیچ کس نباید خود را برتر و اصلی بداند و درس اصلی، تربیت است.

وی ادامه داد: یکی از صفات اهل بهشت، رفاقت، مدارا و دوستی است یعنی باید با همدلی و دوستی در کنار هم بار سنگین خدمت، سربازی و تربیت را برداریم.

این مسئول پژوهش با اشاره به این که عرصه مجاهدت و تلاش امروز نیازمند روحیه تلاشگر و مجاهد است، تاکید کرد: نقش اساتید در این نظام پژوهشی بسیار کلیدی است و اساتید، طلاب را با روش کار و سیر مطالعاتی در این گام های پژوهشی آشنا کنند و این با مجاهدت در عمل محقق می شود.