در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه س فسا تشریح شد

شاخصه‌های مدیریت فرهنگی

شناسه خبر : 49045

1396/07/19

تعداد بازدید : 159

شاخصه‌های مدیریت فرهنگی
دومین دوره آموزش مدیریت فرهنگی به منظور ایجاد دغدغه فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در طلاب و احیاء شدن خلاقیت فردی و تقویت روحیه و ظرفیت افراد مبلغ با حضور طلاب، مبلغان و بسیجیان امروز در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) فسا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری _اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، در این دوره« حجت‌الاسلام سجاد رنجبری» مبلغ و مدرس حوزه علمیه گفت: برنامه‌ریزی اولین شاخصه مدیریت فرهنگی است؛ چرا که موجب ثبات و دوام سیاست‌ها می‌شود و بهترین ابزار برای رسیدن به هدف است. دقت و نظم در برنامه‌ریزی از جدی‌ترین وسایل است و باعث کاهش اشتباه شده و پشیمانی انسان را ایمن می‌کند.
وی افزود: دومین شاخصه مدیریت فرهنگی سازماندهی است؛ یعنی باید وظایف و مأموریت‌ها و محیط هماهنگ مشخص شود. مدیر موفق کسی است که توانایی مدیریت و هدایت گروه را داشته باشد. شهید چمران تأکید کردند که کسی که توانایی مدیریت را ندارد اگر مسند مدیریت را در دست بگیرد این مصداق بی‌تقوایی است.
مدرس حوزه علمیه ادامه داد: نظارت و ارزیابی، شناخت موانع و برطرف کردن آن با صبر و حوصله فراوان و تدبیر مناسب و کلیدی، تفویض اختیار و اختیار کامل و تام را به مخاطب دادن(با شناخت شایستگی‌های فرد) و مشاوره و ایجاد احساس شخصیت و مسؤولیت در اعضا از دیگر شاخصه‌های مدیریت فرهنگی است.