مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس تشریح کرد

اصول چهارگانه تبلیغ

شناسه خبر : 47387

1396/06/23

تعداد بازدید : 40

اصول چهارگانه تبلیغ
حضرت آیت‌الله شیخ‌موحد در جمع مبلغان برتر مدارس علمیه خواهران استان فارس ضمن تأکید بر لزوم داشتن سطح مناسبی از تحصیلات برای شروع تبلیغ، به بیان اصول چهارگانه تبلیغ پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله علی شیخ موحد صبح امروز در نخستین گردهمایی استان تحلیل از مبلغان برتر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به داستانی از قرآن اظهار کرد: نباید برخلاف باورها صحبت کرد، ابتدا باورها را محکم کرده و بعد در مورد آن صحبت کند تا شنوده را جذب نماید.
 
وی افزود: حتی در مقابل دشمن باید در مورد باورها حرف زد و از صحبت در مورد شنیده‌ها پرهیز کرد تا تأثیرگذار باشد.
 
آیت‌الله شیخ موحد با بیان اینکه صحبت بر اساس باورها اصل اول است تصریح کرد: باید بر طبق زمان و مکان صحبت کرد. پیش از پرداختن به یک موضوع باید بر اساس زمان، مکان و افرادی که در آن جلسه حضور دارند توجه کرد. صحبت‌ها بر اساس اطلاعات به روز باشد و مبلغ نباید سراغ قصه‌های کهنه برود.
 
مدیر علمیه حوزه علمیه خواهران استان فارس، مخاطب‌شناسی را مهم‌ترین اصل در تبلیغ دانست و تأکید کرد: برای آنکه یک تبلیغ تأثیرگذار باشد باید مخاطب را شناخت، تبلیغ بدون توجه به مخاطبان تأثیر صحیح را نمی‌گذارد. 
 
وی بیان کرد: در تبلیغ به دنبال پول گرفتن نباشید و این روش بزرگان و علمای ما هستند. قرارداد بستن برای تبلیغ کار زشتی است. برای تبلیغ باید تحصیلات مبلغ به سطح مناسبی برسد. 
گفتنی است؛ در انتهای این مراسم از مبلغان برتر مدارس علمیه خواهران استان فارس تقدیر شد.