مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران:

حرکت جهادی؛ عامل موفقیت در معرفی حوزه های علمیه، بیان ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردها

شناسه خبر : 46212

1396/05/12

تعداد بازدید : 47

حرکت جهادی؛ عامل موفقیت در معرفی حوزه های علمیه، بیان ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردها
«حجت الاسلام والمسلمین علی مولایی» در اجلاس مدیران، روابط عمومی ها و معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران گلستان بیان کرد: هیچ عاملی برای معرفی حوزه های علمیه خواهران بهتر از خودِ طلاب در عرصه فعالیت های اجتماعی نیستند.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران «حجت الاسلام والمسلمین مولایی» در ابتدای سخنان خود به تعاریفی از روابط عمومی پرداخت و گفت: روابط عمومی علم است و هنر. درست ترین عنوان در تعریف روابط عمومی، «کارگزار روابط عمومی» می باشد. چرا که باید مثل یک کارمند خوب فکر کند و کاری علمی انجام دهد، مثل یک هنرمند کار هنری انجام دهد و مثل یک نیروی اجرایی کار کند.

وی به بیان تعاریف و اهمیت جایگاه روابط عمومی پرداخت و گفت: بیش از 830 تعریف درباره روابط عمومی وجود دارد که این نشانه اهمیت جایگاه روابط عمومی است. روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و سازمان است. زیرا روابط عمومی ها در بیرون سازمان، وکیل مدافع سازمان هستند و در درون سازمان وکیل مدافع مردم هستند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران افزود: روابط عمومی از سه بخش تشکیل شده است؛ هنر، علم و فن. هر مدیر روابط عمومی که هنر این کار را داشته باشد اما فن آن را نداشته باشد، نمی تواند در علم روابط عمومی موفق باشد. و کسی که در فنونی که مربوط به روابط عمومی است؛ مثل معادله چینی ارتباطات، بیان و قلم و...، در صورتی که فن را داشته باشد اما هنر را نداشته باشد، مثمر ثمر نخواهد بود.

حجت الاسلام مولایی در ادامه به وظایف اصلی روابط عمومی پرداخت و گفت: یکی از آن وظایف ایجاد حُسن تفاهم و حُسن رابطه متقابل است. به این معنا که در تعاملات طرفینی باید بفهمانیم و خود نیز بفهمیم تا ارتباط دو طرفه شکل بگیرد.

وی معتقد است؛ هر طلبه، خود یک روابط عمومی است. و هیچ عاملی برای معرفی حوزه های علمیه خواهران بهتر از خودِ طلاب در عرصه فعالیت های اجتماعی نیستند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران اعلام نمود: در بحث پذیرش حوزه های علمیه خواهران و تبلیغ آن، بجز تبلیغات استانی و تبلیغات تکراری، بیش از 1400 تیزر از تلویزیون پخش و قریب به 60 نشست و میزگرد انجام شد. ما در حال حاضر 80 هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل و 100 هزار نفر فارغ التحصیل داریم. اگر هر یک از این افراد، یک خانم را برای ورود به حوزه جذب نمایند؛ بیش از تبلیغات از طریق رسانه ها اثرگذار است.     

حجت الاسلام مولایی تأکید کرد: ما برای معرفی حوزه ها، بیان ظرفیت ها، و توانمندی ها و دستاوردها؛ نیاز به یک حرکت جهادی داریم. البته بسیاری از نهادها و سازمان ها حوزه های علمیه خواهران را می شناسند و ما با آنان تعامل نزدیک داریم اما این همه کار نیست. ارتباط با مردم بسیار مهم است. شما طلاب باید در سراسر کشور این حرکت جهادی که مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است را باید سرلوحه کار قرار دهید.  

وی اذعان نمود: مدیران و مسئولین روابط عمومی زمانی موفق هستند که تعهد در کار داشته باشند. اگر افراد سازمان خود را باور نداشته باشند و نیز علاقه ای در کار نبوده و سازمان را نشناسیم، نمی توانیم سازمان خود را معرفی نماییم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران سپس وجود برنامه ریزی را در امور سازمانی ضروری دانست و گفت: مسئولین روابط عمومی باید اهل مطالعه باشند, خوب ببینند, خوب بشنوند, خوب برنامه ریزی نمایند و سپس خوب پاسخ دهند و سپس به خوبی بازخوردگیری نموده، دوباره برنامه ریزی نمایند.

حجت الاسلام مولایی به آیه «وأما بنعمه ربک فحدث» در راستای روابط عمومی اشاره و گفت: یکی از نعمت هایی که خداوند به ما عنایت نموده، حوزه های علمیه، و حضور در حوزه های علمیه است. نعمت حضور در مجموعه ای که متعلق به حضرت ولی عصر(عج) است. نعمت دوستان و اساتید طلبه.

وی تأکید نمود: بنا به فرمایش علمای علم اخلاق و عرفان، برای آشنایی با اهل بیت(علیهم السلام) مطالعه نمایید تا شناخت و علاقه حاصل شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران در پایان ضمن اعلام این که روزانه بیش از 120 تا 170 خبر در حوزه های علمیه خواهران منتشر می شود که قریب به 80 خبر بر کانال های خبری غیرحوزوی و خبرگزاری ها منتشر می شود،  به معرفی روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و نیز مباحث مربوط به اصول و فنون ارتباطات پرداخت.