حجت‎الاسلام عنایت نژاد:

امتحان‏های الهی به این جهت است که انسان در خلال آن گرفتاری‏ها، کمال یابد

شناسه خبر : 37208

1395/10/23

تعداد بازدید : 8

«حجت‏الاسلام عنایت نژاد»، استاد حوزه و دانشگاه، در جلسه اخلاق، مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) قروه درجزین، با تشریح جایگاه امتحان در زندگی افراد گفت: مهم‎ترین فلسفه و حکمت ابتلا(آزمایش) از دیدگاه قرآن کریم، شناسایی چهره واقعی افراد به معنای ظهور صلاحیت‏ها و استعدادهای آنان و طهارت و خباثت نفس انسان است؛ چرا که برجستگی‎ها و کرامت‏های روحی انسان در شرایط دستور ابتلاء خود را نشان می‎دهد.

به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، وی در ادامه با بیان نشانه‏های قرآنی برای اثبات جایگاه امتحانات الهی، افزود: یکی از این آیات، آیه 31 سوره محمد است که می‏فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ؛ ما همه شما را قطعاً آزمایش می‏کنیم تا معلوم شود، مجاهدان واقعی و صابرین از میان شما کیانند و اخبار شما را بیازماییم.»
استاد حوزه، تأکید کرد: جمله «حتی نعلم المجاهدین منکم» به این معنا نیست که خداوند از این گروه آگاهی ندارد، بلکه منظور تحقق معلوم الهی است و مشخص شدن این‎گونه افراد است؛ یعنی تا این علم الهی تحقق خارجی یابد و عینیت حاصل کند و صفوف مشخص شود.
وی همچنین ادامه داد: امتحانات پیش پا افتاده در زندگی مثل امتحانات درسی و غیره را آن قدر بزرگ نکنید که امتحان اصلی زندگی‎تان فراموش شود.